Preambul:

Prezentele termene și condiții se aplică platformei e-moove și a site-ului e-moove.ro. Serviciile oferite de platforma e-moove sunt servicii de închierere auto, prin intermediul unor parteneri/furnizori sau direct din compania E-moove Vehicles SRL, care deține și platforma e-moove.

Prin acceptarea Termenilor și condițiilor, veți încheia contracte directe de închiriere cu compania E-moove Vehicles Srl sau prin intermediul furnizorilor prezenți pe platforma e-moove. Vă recomandăm să le citiți cu atenție, întrucât sunt atât drepturi cât și obligații din partea dumneavoastră în ceea ce privește folosirea serviciilor și bunurilor noastre noastre. Pentru orice întrebări, vă rog sa folosiți secțiunea Întrebări Frecvente sau butonul Ajutor.

Prezentul contract se încheie între:

SC E-MOOVE VEHICLES SRL, Str. Cpt. Ion Gârbea 26, sect. 5, București sau orice partener agreat de către platforma e-moove, în calitate de Furnizor

și

Prenume Nume………………………………………….., Adresa…………………………………………………………………………….., CNP………………………………………….., Adresa de e-mail……………………………………………………………, număr de telefon…………………………………….. și/sau

SC…………………………………………….., cu sediul în ………………………, Str. …………………………., nr. ….., bloc ………, sc. ……., ap. …….., jud./sect. ………….., C.U.I. ……………….., J……/…………/………, cod IBAN: ……………………………………………….., deschis la ………………, Sucursala ………….., reprezentata de D-na/ul. ……………………………… în calitate de …………………….., adresa de e-mail …………………………………………………………., număr de telefon……………………. în calitate de Client.

Prin acceptarea termenilor și condițiilor, Clientul recunoaște respectarea acestui contract și va folosi serviciile și bunurile companiei cât și a partenerilor cu bună credință, fără a aduce cu intenție deteriorări, avarii, furturi de componente etc. și va proteja cât poate de mult integritatea bunurilor și serviciilor pe care le contractează, printr-un comportament non-agresiv asupra autovehiculelor.

Platforma e-moove are dreptul de a-și selecta clienții, bloca temporar sau total clienții ce aduc prin comportamentul lor prejudicii sau cresc riscul de accidente.

Prin acceptarea Termenilor și condițiilor platformei e-moove, Clientul își asumă:

1. Declararea corectă a informațiilor pe care le încarcă în platformă.

2. Verificarea datelor cu caracter personal, cu posibilitatea de validare/invalidare a acestuia.

3. Lipsa orică rui element dintre cele de mai sus, poate atrage blocarea rezervării / închirierii autoturismului, fără a se returna vreo sumă deja platită și se pot aplica penalizări.

Definiții:

1. Client: Persoană fizică sau juridică, care este aprobată de că tre e-moove, după ce își încarcă datele solicitate de platformă. În situația în care este persoană juridică, va menționa datele fiecă rei persoane fizice, care va conduce autoturismele pe care le va rezerva în platformă.

2. Cont Client: accesul Clientului în urma unei autentificări cu utilizator și parolă sau adresă de e-mail, parolă și număr de telefon la platforma e-moove, obținut în urma verificării datelor încărcate de către Client, prin care acesta poate rezerva autovehiculele existente în platforma e-moove.

3. Furnizor: Persoană juridică, care poate fi atât deținătorul platformei e-moove, cât și alți parteneri, care își încarcă autovehiculele personale sau subînchiriate în platforma e-moove.

4. Autovehicul: bunul mobil, proprietate al companiei care deține si plaforma e-moove sau deținut/subînchiriat de către un partener, care l-a încărcat în platforma e-moove, care este furnizat cu titlu de închiriere/utilizare temporară a acestuia, pe baza rezervării făcute de catre Client. Toate autovehiculele din platforma e-moove, dețin echipamente de monitorizare, prin care se monitorizeaza poziția GPS, distanța parcursă (exprimată în kilometri) și alte date ce țin de siguranța autovehiculului și a pasagerilor, prin care se pot genera rapoarte de tarifare, dar și de penalizare în situații de condus agresiv, pene nedeclarate sau alte erori survenite la bordul autovehiculului.

5. Contract: prezentul acord acceptat prin bifarea Termenilor și condițiilor, prin care Clientul accesează serviciile platformei e-moove, pentru care plătește un tarif, conform Grilei Tarifare, cu semnarea de la distanță, fără a fi nevoie de prezență fizică, de ambele părți.

6. Serviciile platformei e-moove: reprezintă totalitatea serviciilor puse la dispoziția Clientului, de la închiriere, livrare, curățare, reparare, monitorizare autovehicul, facturare, suport etc. pentru a livra Clientului o experiență cât mai plăcută conform standardelor e-moove.

7. Perioada de închiriere/rezervare: reprezintă perioada rezervată de către Client și confirmată de către e-moove.

8. Predarea/primirea autovehiculului de catre e-moove: se poate face în următoarele parcări publice: - Kaufland Barbu Văcărescu, lângă stațiile de încărcare, - Piața Victoriei, parcare publică supraterană din mijlocul intersecției - Piața Constituției, parcarea publică din mijlocul intersecției - Piața Revoluției, parcarea publică semnalată - Piața Alba Iulia, în rond - Piața Domenii, parcarea publică semnalată (str. Alexandru Constantinescu) - Parcul Regele Mihai I (Herăstrău) parcarea publică semnalată (bld. Aviatorilor) sau la alte locații, stabilite în prealabil pe e-mail. În situația în care primirea autovehiculului nu se face în același punct de unde a fost predat, se va menționa acest aspect de către Client.

9. Stație de încărcare autovehicul: reprezintă echipamentul care permite încărcarea autovehiculului, care poate fi găsit cel mai ușor prin intermediul aplicației Plugshare, dar și a altor aplicații pe care le găsiți în app store sau magazin google play: e-charge, carge, plugpoint, polyfazer, evconnect, eldrive, juicepass, elmotion, molplugee, eondrive, nextcharge etc.

10. Aria de acoperire: predare/primire: București; utilizare: România.

11. Lista de prețuri: tarifele aplicate pentru serviciile e-moove.

12. Penalizări: sumele aplicate de către e-moove, pentru utilizare defectuosă sau în neconcordanță cu Termenii și condițiile prezentului contract.

13. Accident rutier: accident între autovehiculul închiriat prin platforma e-moove și un alt autovehicul, element fix de pe carosabil (stâlp, semafor, gard, bordura), persoana etc. care s-a soldat cu avarierea/vătămarea unui dintre cei de mai sus, în urma căruia au rezultat prejudicii materiale și/sau vătămarea/decesul uneia sau mai multor persoane.

Termeni și Condiții e-moove:

1. Prezentare generală

1.1 Acești Termeni și Condiții se aplică în măsura în care nu sunt în contradicție cu alte condiții pentru utilizatori sau site-ului de internet e-moove.ro. Pentru a putea beneficia de serviciile e-moove, trebuie să acceptați termenii și condițiile înainte de a vă înscrie datele.

1.2 E-moove acționează atât ca și companie care închiriază, cât și ca platformă de închiriere auto pentru alți parteneri.

1.3 E-moove își va reînnoi ori de câte ori este nevoie Termenii și C ondițiile și va aduce la cunoștință clientului fiecare operațiune de acest fel.

1.4 Programul de lucru pentru preluarea apelurilor telefonice este 8:00 - 20:00 de Luni până Duminică.

1. 5 Răspundem solicitărilor primite pe e-mail în cel mult 12 ore de la primirea acestuia, de Luni până Duminică.

2. Prestarea serviciilor

2.1 E-moove prestează servicii de închiriere auto de la 1 zi la o perioadă nedeterminată prin autoturismele proprii sau ale partenerilor săi, dar și alte servicii ce țin de desfășurarea acestui serviciu, cum ar fi: livrarea autovehiclului către client, încărcare autovehicul, curățare autovehicul, reparare autovehicul etc.

3. Clientul

3.1 Pentru crearea contului de Client, solicitantul își va completa datele personale conform formularului din site/aplicație, prin fotografierea/scanarea facială, fotografierea Cărții de identitate (CI)/Permis de ședere (față, verso)/Pașaport, Permis auto (față, verso), Cazier auto (opțional), Cazier judiciar (opțional), cardului bancar și introducerea datelor bancare ale solicitantului, precum și a datelor persoanei juridice dacă se dorește facturarea către aceasta. * - poate avea caracter de obligatoriu în condițiile în care sunt suspiciuni de fraudă, accidente, nedeclararea corectă a identității, alte probleme legale.

3.2 În cazul în care verificarea identității nu se produce din diferite motive, contul de Client nu poate fi activat.

3.3 Eligibilitatea unui Client constă în:

- deține permis de conducere categorie B, de minim 2 ani și are cel puțin 25 de ani împliniți

- nu este cercetat, condamnat sau îi este suspendat/anulat dreptul de a conduce pentru abateri prevazute de Codul Rutier

- în situația în care permisul de conducere i-a fost suspendat, clientul își pierde eligibilitatea și astfel dreptul de a conduce autovehicule din e-moove și este singurul responsabil de orice acțiune întreprinde cu autovehiculele e-moove, având posibile daune interese pentru eventualele accidente produse.

- obligația de a conduce autovehiculul pe care îl închiriază Clientul și numai Clientul, iar în situația în care sunt și alți posibili șoferi, să fie menționați de la începutul rezervării.

- valabilitatea documentelor se va actualiza ori de câte ori se produc modificări asupra acestora, prin încărcarea acestora în e-moove. În situația în care actualizarea documentelor lipsește, dreptul de a face rezervări în e-moove se suspendă până la modificarea documentelor care au valabilitate.

- lipsa oricărui element dintre cele de mai sus, poate atrage blocarea de a face rezervări.

4. Obligațiile Clientului

4.1 Clientul, pe toată durata închirierii autovehiculului e-moove, se va comporta cu acesta ca un bun proprietar, îl va proteja și va conduce cu maximă atenție, încercând să preîntâmpine și să evite orice situație de accident și să respecte Termenii și Condițiile acestui contract.

4.2 Este răspunzător pentru corectitudinea informațiilor transmise și valabilitatea documentelor.

4.3 Va respecta regulile de circulație rutieră, asumându-și că depășirea limitelor de viteză sau condusul agresiv (raportat atât de datele din GPS cât și de către alți participanți la trafic) îi pot bloca accesul la e-moove.

4.4 Nu se urcă la volanul autovehiculelor e-moove după ce a consumat băuturi alcoolice, substanțe interzise de lege, substanțe psihotrope sau psihoactive. De asemenea, dacă se află sub medicamentație, care nu îi permite să conducă autovehicule, să nu acceseze serviciile e-moove.

4.5 Să plătească închirierea autovehiculului conform Grilei Tarifare.

4.6 Să platească eventualele prejudicii aduse e-moove, prin posibile avarieri așa cum sunt descrise în Grila Tarifară.

5. Rezervarea/Închirierea autovehiculului

5.1 Livrarea autovehiculului se face în parcări prestabilite de către e-moove, prin completarea unui proces-verbal de predare-primire la distanță, în cadrul căruia Clientul găsește toate detaliile autovehiculului pe care îl preia, cât și posibile zgârieturi, avarii ori alte elemente pe care le va confirma/infirma. Lipsa menționării atât scris la observații, cât și cu poze despre avarierea, zgârietura sau lipsa vreunui obiect, nu va atrage absolvirea vinei și poate aduce după sine, obligația de plată a acestor prejudicii, la semnarea procesului-verbal de predare-primire la distanță, nu mai târziu.

5.2 Livrarea autovehiculului se face în alte locuri decât cele menționate de către e-moove, conform Grilei Tarifare.

5.3 Finalizarea rezervării se face tot printr-un proces-verbal de primire-predare la distanță, prin care Clientul va aduce modificări, doar dacă au avut loc avarii observate la finalul rezervării. Orice defecțiune, avarie, pană, zgârietură va fi semnalată imediat (în cel mult 5 minute de la producerea sau constatarea evenimentului).

5.4 Fiecare autoturism se preia curat, cu un nivel al bateriei de cel puțin 50%, predându-se tot curat, cu cel puțin același nivel al bateriei ca și la preluare.

5.5 În situația în care Clientul constată că autovehiculul primit este murdar (nu din cauze ce țin de livrarea autovehiculului în condiții de vreme nefavorabilă), are probleme tehnice ce țin de siguranța circulației, poate refuza autovehiculul fără a fi taxat în vreun fel și va primi bonus 3 zile de închiriere aceeași categorie de autovehicul pe care l-a rezervat, într-o altă perioada a anului, cu o rezervare anticipată. E-moove va încerca să pună la dispoziția Clientului alt autoturism în 2-4 ore, în București. În situația în care Clientul dorește livrarea autovehiculului în afara orașului București, e-moove nu își asumă respectarea livrării în 2-4 ore.

6. Utilizarea autovehiculului

6.1 Fiecare autovehicul poate fi folosit doar de către Clienții e-moove. În situația în care identitatea clientului nu corespunde cu persoana care conduce autovehiculul, prin intermediul unor controale inopinate, e-moove poate aplica penalizari, închide închirierea instant și cere daune.

6.2 Clientului îi este interzis să permită altor persoane indiferent de gradul de rudenie, relație, situație să conducă autovehiculul fără o înștiințare prealabilă a e-moove și să fie de asemenea Client aprobat de către e-moove, înainte de a conduce. În situația în care sunt mai mulți Clienți e-moove, în același autovehicul, fiecare va modifica în cadrul închirierii șoferul care urmează să conducă autovehiculul închiriat.

6.3 Închirierea are 3 pași:

a) are loc în urma unui proces de rezervare prin care, conform calendarului de rezervări, Clientul primește confirmarea de rezervare și plătește un avans conform grilei de tarifare.

b) semnează procesul-verbal de predare-primire a autovehiculului când intră în posesia lui.

c) se închide în momentul în care se predă autovehiculul și este verificat în cel mult 3 ore de la predarea lui, ținându-se cont de ora de predare de către Client.

6.4 Înainte de a finaliza procesul-verbal de predare-primire, Clientul verifică starea autovehiculului atât la interior cât și la exterior (zgârieturi, înfundături, elemente lovite, sparte, elemente lipsă), statusul anvelopelor (dezumflate, tăiate, înțepate, lăsate, tocite excesiv), daca nivelul bateriei este de peste 50%. În situația în care există elemente noi avariate, nemenționate deja în fișa autovehiculului, obligația Clientului este de a informa de îndată e-moove prin mijloacele pe care le găsește la contact, dar și în platforma e-moove prin mesaj text la Observații și poze avarii.

6.5 În interiorul autovehiculului Clientul va găsi documentele autovehiculului: Copie certificat de înmatriculare cu valabilitate trecută la ITP, Asigurare de Răspundere Obligatorie – RCA cu termen de valabilitate. Deși e-moove are o bază de date unde monitorizează și informează fiecare proprietar de autovehicul despre aceste valabilități, răspunderea de a conduce un autovehicul cu documente de valabilitate în termen, aparține în fața autorităților conducătorului auto, drept pentru care, vă solicităm să verificați cu atenție aceste documente.

6.6 În interiorul autoturismului, clientul primește alte elemente, pe care le va confirma/infirma în procesul-verbal de predare-primire al autovehicului, care trebuie să se regăsească și la finalul închirierii. Lipsa acestor elemente, atrage dupa sine o listă de sancțiuni și penalități pe care clientul o regăsește în rubrica de Grila Tarifară.

6.7 Autovehiculul va fi utilizat în condiții normale de deplasare, în conformitate cu Regulamentul de circulație rutieră aplicabilă în România și local, în funcție de restricțiile/regulamentele locale în ceea ce privește viteza, respectiv parcarea în locurile publice/private. Clientul este răspunzător pentru orice încălcare a regulilor de circulație aplicabile și în situația solicitării de către autorități a documentelor conducătorului auto, acestea vor fi puse la dispoziție de către e-moove. În această situație, pe lângă amenda pe care o aplică autoritatea sesizată, e-moove va aplica o taxă de operare. Orice alte costuri suplimentare, vor fi suportate de către Client, conform documentelor emise de către autorități și conform Grilei Tarifare.

6.8 Autovehiculele e-moove sunt monitorizate prin GPS și e-moove poate bloca, suspenda contul unui Client pentru orice solduri existente și poate bloca și închirierea în timpul desfășurării ei, în condițiile în care datele GPS indică comportament agresiv, dat de frânare bruscă, accelerare bruscă, viteză excesivă (conform grilei de viteză), condus în afara drumurilor destinate circulației autovehiculelor etc. fără a restitui clientului vreo sumă restantă de bani, rămasă din nefinalizarea închirierii.

6.9 În situația în care e-moove închide o închiriere pentru acțiuni petrecute la art. 6.8, dacă autovehiculul este în București, nu se aplică nici o altă taxă de relocare. În situația în care autovehiculul se află în afara municipiului București, se va aplica o taxă de relocare conform Grilei Tarifare.

6.10 Clientul NU are dreptul pentru a folosi autovehiculul e-moove pentru curse, livrări de marfă, subînchiere, transport de persoane în regim închiriere, activități interzise de lege, altfel va fi penalizat conform Grilei Tarifare.

6.11 În autoturismele e-moove este interzis orice tip de fumat, altfel va fi penalizat conform Grilei Tarifare.

6.12 Transportul animalelor de companie se poate face numai în cutii speciale de transport pentru animale de companie, iar Clientul este direct răspunzător pentru păstrarea curățeniei, a mirosurilor, la finalizarea închirierii. În situația nepăstrării curățeniei, se va aplica o penalizare conform Grilei Tarifare.

6.13 Este interzisă conducerea autoturismelor e-moove în afara Romaniei, fără o informare în prealabil a e-moove și numai cu acordul e-moove/proprietarului autovehiculului. Nerespectarea acestui articol, aduce după sine raportarea autorităților pentru furt și demararea procedurilor pentru recuperarea prejudiciului.

6.14 Autoturismele e-moove nu dispun de Rovinietă sau orice alte taxe de drum, singurul beneficiu pe care le au autoturismele electrice, fiind parcarea gratuită în București, in parcările supraterane, administrate de Primăria București conform legislației locale.

7. Încărcarea bateriei de tracțiune a autovehicului

7.1 Bateria de tracțiune a autovehicului sau bateria autovehicului, care reprezinta autonomia autovehicului, este recomandat a fi încărcată în intervalul 10-90%, adică trebuie ca clientul să încărce bateria autovehiculului nu mai jos de 10% sau 30km autonomie. Este de preferat să se decupleze de la încărcare la 90%, pentru a proteja bateria. De asemenea, ciclurile scurte de încărcare (de exemplu: de la 45% la 70%) nu sunt recomandate, se recomandă în această situație o încărcare cât mai aproape de 90%.

7.2 Pentru o deplasare cât mai eficientă, recomandăm citirea punctului 9 din definiții, de la punctul stație de încărcare.

8. Returnarea autovehiculului

8.1 Clientul va returna în aceleași condiții autovehiculul, asumându-și orice avariere, zgârietură, înfundătură, distrugere de elemente și bunuri ce fac parte din componența autovehiculului, pe care l-a primit și este modificat față de procesul-verbal de predare-primire, de la momentul începerii închirierii. Orice modificări, a stării inițiale a autovehiculului, descrise ca exemple mai jos, reprezintă costuri ce vor fi impuse, conform Grilei Tarifare Clientului:

1. Orice zgârietură, înfundătură a caroseriei și a elementelor de iluminare.

2. Orice reparație care încearcă să ascundă elemente avariate, furate.

3. Orice element lipsă, indiferent că este pierdut, furat.

4. Avarii tehnice, pe care reprezentanța autovehiculului sau reprezentantul e-moove le constată și le confirmă că sunt datorate uzurii necorespunzătoare și care nu fac obiectul garanției (de exemplu: deplasarea autovehiculului pe drumuri neasfaltate, în tendințe de test-drive, care se soldeaza cu avarierea autovehiculului pe dedesubt sau care au amortizoare, bucse, capete de bara avariate ori jante strambe, lovite, anvelope cu gâlme etc.).

5. Parbriz ciobit, crăpat (de obicei datorat nepăstrării distanței față de autovehiculul din față, care poate arunca pietre), jante lovite (gropi, borduri lovite), anvelope extrem de uzate de la accelerări excesive, frânări excesive, atingeri superficiale caroserie, faruri, stopuri în parcări față de alte autovehicule, stâlpi de parcare.

6. Deteriorări interior autovehicul, elemente de bord zgâriat, spart, cauzat de operațiuni de cărare mobilă, obiecte voluminoase (biciclete) fără a asigura elementele cu care intră în contact (lunetă, ușă închidere portbagaj) etc.

7. Spălare cu soluții chimice nepotrivite, care afectează vopseaua și frecarea caroseriei cu mopuri, mături care pot zgâria autovehiculul.

8. Scaune arse, pătate de cafea, băuturi carbogazoase, mâncare fast-food, mânere rupte, bord zgâriat, tableta autovehicul sparta/crăpată, covorase autovehicul furate, schimbate, lipsa elemente de siguranță auto: stingător, trusă, triunghiuri – 2 bucăți.

9. Uzură ridicată anvelope, mai ales pe marginea exterioară a anvelopei indică conducerea autovehiculului prin gropi, în zone cu drum forestier, drum de pamânt, ceea ce duce la o geometrie avariată.

9. În caz de accident

9.1 Clientul are obligația de a anunța imediat e-moove, despre orice avariere survenită la autovehiculul e-moove.

9.2 Dacă dauna are autor necunoscut sau cel care l-a avariat a fugit de la locul accidentului, acesta are obligația de a merge la accidente ușoare și a raporta dauna. În această situație, întrucât în peste 90% din situații Poliția nu rezolvă cazul, se va aplica o franșiză de reparație și cost inactivitate conform Grilei Tarifare. În situația în care autoturismul este avariat parțial superficial, adică poate fi folosit fără a avea motive de refuz la urmatoarele închirieri (de exemplu: o ușă înfundată sau far spart nu sunt avarii superficiale și autoturismul va fi introdus în service cât mai rapid) și poate fi reparat în urma soluționării Poliției în cel mult 30 zile, franșiza va fi returnată clientului.

9.3 Dacă accidentul s-a produs cu sau fără vina clientului și au fost implicate 2 autovehicule, recomandăm să se întocmească Constatare Amiabilă de Accident, cu autorizarea e-moove, care verifică în timp real cu clientul întocmirea corectă a documentului Amiabil. În situația în care părțile implicate în accident, nu reușesc să se înțeleagă, se va merge la accidente ușoare la poliție în maxim 24 ore de la producerea accidentului, în vederea obținerii autorizației de reparație și dacă este nevinovat Clientul și a documentelor celeilalte părți: poză asigurare obligatorie RCA, poză Talon, poză CI, poză Permis de conducere. În situația în care Clientul este vinovat, i se va aplica o franșiză de reparație și cost inactivitate conform Grilei Tarifare.

9.4 Dacă accidentul s-a produs cu mai mult de 3 autovehicule se va merge la accidente ușoare pentru întocmirea documentelor împreună cu Poliția. În situația în care Clientul este vinovat, i se va aplica o franșiză de reparație și cost inactivitate conform Grilei Tarifare.

9.5 Dacă accidentul s-a produs cu victime, va suna la 112 și va aștepta Poliția și Ambulanța Smurd, după care se vor întocmi documentele eliberate de Poliție. În situația în care Clientul este vinovat, i se va aplica o franșiză de reparație și cost inactivitate conform Grilei Tarifare.

9.6 În oricare din situațiile de mai sus, coroborat cu faptul ca Clientul a consumat bauturi alcoolice, substanțe interzise de lege (narcotice, psihoactive sau psihotrope) în timpul condusului, are permisul suspendat/anulat dar s-a urcat la volan păcălind astfel sistemul e-moove, va răspunde atât penal cât și civil atât în fața autorităților cât și e-moove pentru recuperarea prejudiciului. De asemenea, dacă are indicație medicală de a NU conduce autovehicule și totuși o face, va răspunde în același mod în fața legii pentru recuperarea integrală a prejudiciului.

9.7 În situația în care Clientul fuge de la locul accidentului, fiind vinovat, e-moove va raporta datele Clientului și va prezenta autovehiculul Poliției pentru întocmirea documentelor de reparație, după care se va îndrepta împotriva acestuia pentru recuperarea franșizei de reparație și a costului de inactivitate conform Grilei Tarifare.

9.8 Orice încercare de sustragere, ascundere a detaliilor accidentului, denaturare a adevărului, atrage după sine aplicarea unei penalizari din partea e-moove conform Grilei Tarifare și obligația de a plăti integral prejudiciul cauzat și costul inactivității autovehiculului pe toată durata soluționării anchetei/procesului.

9.9 Orice accident intenționat sau risc neasumat fără dorința de a proteja autovehiculul e-moove, va avea o penalizare suplimentară conform Grilei Tarifare. Prin accident intenționat sau risc neasumat se înțelege conducerea cu viteză excesivă acolo unde drumul nu permite (de ex. pe un drum cu limită de viteză de 30 km/h, se rulează cu peste 80km/h viteza legală sau accident rezultat pe un drum cu 1-2 benzi, dar din cauza vitezei excesive rezultă un accident într-un stâlp). Orice viteza peste 50km/h față de limita de viteză pe acel tronson de drum care se soldează cu accident, e-moove îl consideră accident intenționat sau risc neasumat.